Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Har faktiskt börjat fuska lite med en liten bit av den kommande golvplåten också....inte riktigt läge för det just nu men snart! Skall göra den i sektioner - mer bilder kommer efter hand.
Tackar! Jag bara testar lite löst så att jag kan få den till att ligga platt på backen som en överkörd skogsmus på motorvägen...och det utan att sänka karossen över ramen.
fy satan vad cleant du gör allt ! e så spänd på o se vad som kommer här näst
Den lokale rörnasaren undrar alltid om jag skall ha rörböjarna till vattenledningarna i kåken och jag svarar alltid "nej-till bilbygget".....haha...
Skall beställa lite delar till avgassystemet mm och under tiden det skeppas så får vi fixa med lite annat också: Här kommer en bild på golvplåtarna jag klippt till - har kört lite spår i dom också med sicken. Måste göra golvet på plats först med kardantunnel etc och sen lyfta på karossen och svetsa fast det där för att få lite stabilitet i karossen.
Fan vad du bygger.... men hur fasiken får du bort kardanen nu om det behövs? lär du lossa bakaxelklumpen & ta bort den bakåt eller?
Bygger inte så mycket...träningen tar ju minst 3-4 kvällar i veckan.....
Inga problem med kardanen - jag lossar den där bak vid klumpen - trycker den framåt exakt 20mm...haha...och sen går den att släppa neråt i bakkanten och dra den bakåt - har testat....