7598
Sök

Hydralik till Volvo 740 Limo

6 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Hej är det någon som har en ide om det går att sätta på hydralik på en volvo 740 limo? är det mycket ombyggnad de handlar om eller inte´? några förslag någon...

P o r s c h e
1 700 Inlägg
5 april 2010
Ja har svårt att tro att det skulle finnas något bolt on till 740 om man säger så, så ja tror du får pilla ihop själv.

Frågan är ju lite hur du hade tänkt att använda fjädringen? Om du ska köra bilen upphöjd osv eller om du bara ska ha de för att komma över gupp typ...

Går ju säkert att få tag i luftdämpare som du ersätter originalfjädrarna med och sedan sätter i en kompressor, eller så skaffar du bara pneumatiska cylindrar och bygger någon anordning som ersätter övre fästet till stötdämparna som sedan kan röra sig upp och ned...

446 Inlägg
6 april 2010
om du bara vill kunna höja/sänka bilen så finns det luftdämpare som ersätter dämparna och kompressor att köpa som original, finns säkert på någon skrot med..

4 005 Inlägg
6 april 2010
Limmoracing skrev:
Hej är det någon som har en ide om det går att sätta på hydralik på en volvo 740 limo? är det mycket ombyggnad de handlar om eller inte´? några förslag någon...

Självklart går det! Inga problem. <- Men det förutsätter att du har rätt kunskaper och verktyg.

Raidopower säljer en hel del sådana här produkter (3). Kolla in denna nedan.

http://www.raidopower.se/Shop/Page/Art/ … hp?iId=922

Senast redigerat av linuslinje (6 april 2010)

6 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Jag vill kunna höja och sänka och ställa på 3 hjul och hoppa lite.. kan man ställa farten på systemet? eller hur funkar de?

4 005 Inlägg
6 april 2010
Limmoracing skrev:
Jag vill kunna höja och sänka och ställa på 3 hjul och hoppa lite.. kan man ställa farten på systemet? eller hur funkar de?

Det går bra. Dock så behöver du nog en starkare kompressor.

Du inser att det kommer bli snoooooooooooooooooooooooooooooooooooooordyrt va?

Meister
6 763 Inlägg
6 april 2010
Nu pratas det om fel grejer. Han ska ha hydrauler som riktiga lowriders har. Inte Airride/luftfjädring. Kolla på prohopper. De är världsledande på såna grejer. Kan bli knepigt på en 740 då de är mcphersson på en sån

4 005 Inlägg
6 april 2010
camaro67 skrev:
Nu pratas det om fel grejer. Han ska ha hydrauler som riktiga lowriders har. Inte Airride/luftfjädring. Kolla på prohopper. De är världsledande på såna grejer. Kan bli knepigt på en 740 då de är mcphersson på en sån

äh, det var en bra chansning iaf? smile

Prohopper verkar har rätt trevliga grejjer

6 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Prohopper där fanns grejerna! då var det bara att börja skruva

8 283 Inlägg
7 april 2010
Limmoracing skrev:

På 3 hjul och hoppa? Ja, då hoppas jag du har förstärk chassiet ordentligt. Annars kommer du vrida sönder / knäcka karossen. Sånt är lättare att hålla på med på en gammal jänkare med en rejäl ram som tål lite. Men en modern självbärrande kaross är inte tänkt för såna påfrestningar.

Meister
6 763 Inlägg
7 april 2010
Marlboroman skrev:
Limmoracing skrev:

På 3 hjul och hoppa? Ja, då hoppas jag du har förstärk chassiet ordentligt. Annars kommer du vrida sönder / knäcka karossen. Sånt är lättare att hålla på med på en gammal jänkare med en rejäl ram som tål lite. Men en modern självbärrande kaross är inte tänkt för såna påfrestningar.

Man förstärker även de chassiena med 3mm plåt på båda sidor av ramskenorna.

6 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Tänkte köra somm ronny och ragge. Hårdbröd och kaviar

Sök