TBOC_Razor
Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 maj 2008
· 6 170 Inlägg
Byt kolvarna om du inte gjort det förresten, jag small en kolv på väg till jobbet en dag och reparationen/renoveringen av motorn gick på 44,235kr med material och jobb.
Hade nog kunnat fixa det för hälften eller nått men jag bestämde mig för att köpa ett block med smidda Wössner-kolvar från MapTun och att renovera toppen samtidigt då det inte var något fel i den utan bara kolven som desintegrerats (mecken sa att den låg i smulor nere i sumpen).
Sen var kopplingen sliten och dumpen kass också så det byttes med samtidigt.
Allt det gick alltså på 44,235kr inklusive jobb och det är ju inte småpengar direkt så se till att slita isär motorn och byta till smidda kolvar innan du gör allt för mycket med bilen.
Tror min hade gått runt 17100 mil när kolven sa adjöss.
EDIT:
Joo skrev:
Turbon kommer hålla utan problem!
Men kopplingen bör du byta, men du kan ju alltid testa med steg 3 men du får nog räkna med och byta kopplingen.. Kommer han inte slira efter trimningen så är det bara en tidsfråga om när
Beror ju såklart på hur du gasar också, men man köper inte steg 3 för att få ned bensinförbrukningen mer pulver = bottengas!
Aero kopplingen till 9000 pallar 450 NM och i steg 3 till 9000 Aero så blir det 280-290 hk och 420-440 NM, bör väl vara något liknande på 9-5an va?
http://www.maptun.com/webshop/shop_info … tegori=662
Senast redigerat av TBOC_Razor (23 maj 2008)
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P