Populära projekt
Bubbla 1971
oj en till
Passat 1,8t OEM++. Going for the look.
Syftet med projektet är att jag ska använda mig av så mycket originaldelar jag bara kan inom vag-gruppen. Ett antal delar så som lite trimdelar kommer inte vara original och inte heller coilovers. Jag ska göra så gott jag kan för att keep it clean. Målet är att få en riktigt fräscht dagligt åk med kräm och utseende. Mycket kommer att göras med utsidan för att få ett fräscht och rent utseende, insidan kommer bli lite uppgraderad från nyare vw/audi. Motor mässigt så ska den väl ske en programoptimering och bytas lite vanligare effekthöjare såsom grenrör, intercooler, downpipe och avgassystem.
DKW hotrodbygge
amatörbygge .Vill ju ha en bra bruksbil som jag kan dra biltrailern med när jag ska köra meanbunny på tävlingar. (så man får med sig däck mm) Vill ju inte vara trailerqueen ,men om man har nåt lika fränt dra med så borde man ju kunna komma undan med trailer eller ???
Volvo 855 T-5R
Tänkte lägga upp en projekt tråd, kanske finns några där ute som har samma smak och vill göra något liknande. Mitt mål är iallafall att få ett så cleant stuk som möjligt å fräsch.
Mazda Rx-7 widebody, Final edition. Tråden uppdaterad för vintern 2017-2018
Den 28/9-13 bytte jag in en Mazda RX7 Widebody som var byggd väldigt slarvigt. Så jag bestämde mig för att använda mig av allt jag fick med bilen och bygga om den totalt. Fick även med ett singelkit med en T70 turbo, Apexi sprut och shortshift sitter redan i bilen. Så jag ser stor potential i bilen, skulle hata att se en bil med dessa potentialer kastas bort!
W115 200 75 Rostsaga!
Ska rostlagas, renoveras fram/bakvagn o lackas i nån läcker kulör. + diverse annat fix. Som vanligt började detta som en brukslagning och skulle bara bättringslackas men det har som vanligt spårat ur! Kanske spårar ur ännu mer vem vet!
Chevrolet Chevelle -65 Återuppväcks efter tjugo år!
En helrenovering som skulle bli ett Pro-Touringbygge, men nu blir det mer Prostreet/dragracebil :D
Audi A4 Avant. OEM+ "3.0tdi B7"
Bilen är en audi A4 B7 med 3.0liters diesel. Motorn skall få sig ett litet ryck med ersättningsrör för dpf mm. Exteriört så får den en hel facelift i fronten i form av OEM RS4 delar. Bilen plåtbreddas i bak tillsammans med en egensnickrad bakre stötfångare! Delar som används där är bla RS6 stöt med diffuser. interiört så sitter det S6 helskinn stolar fram, helskinn baksäte svart innertak med Navigation Plus. chassie uppgraderingar som blir gjorda är luftfjädring från airliftperformence, med V2 tryckbaserade styrsystem.
Förfining av förstabilen 850 Glt -97
Första bilen har hittat hem till mig igen, och nu när man kan mecka lite mer och med bättre ekonomi tänkte jag fräscha upp min gamla pärla
Projekt: Volvo 940 DUAL-FUEL Biogas 14kr/L: Ny 945a!
Full tank för 150kr? Här finns min 944 DUAL FUEL METHANE som är en av 900-seriens mest sällsynta modell. Volvo 940 DUAL FUEL byggdes i 20 exemplar 1993-1994/95. Detta är det första exemplaret och är reggad som provfordon samt lackerad i White pearl med pärlemoeffekt från fabrik. En privat ägare har haft bilen före mig (i tio år). Planen är att förfina denna "pärla" till utställningsskick. Bilder finns här och i bilens profil på Min Sida. Kom gärna med synpunkter!
Uppfräschning Volvo 244a Diesel 1980
Få bilen i brukskick så den går i några år! :)
VW Tiguan GTS 2017
Be your Brand - styling av firmabil.
MK3 Supra - 1JZ-GTE Single Turbo
Tja Garaget medlemmarna! Nu blir det renovering och ombyggnad av min Toyota Supra MK3 med 1JZ-GTE som ska reggas och bli topp-skick med bättre/original delar. Målet är att få bilen så perfekt som det bara går och lägga mycket tid och pengar på den!
Honda CRX ED9 - 91 " I will Stance, no more "
Projektet på min CRX ED9:a !
Volvo 244-75a b230fk 502 whp 692nm e85
Nylackad igen för andra gången nu på 1 månad, dags för ihopsättning. Blir att testa gas nu med (NOZ) :D
Audi S3 (8L 2003) for trackdays SÅLD
Här se du vad som händer med S3an. Tanken är att det ska fixas lite med så den funkar skapligt på racerbanor runt om i mellansverige, men även till jobbet och köra sonen till skolan.
Turbokonvertering Vw vento 1.8l 1995
Jag ville turbokonvertera en bil, ja varför inte? För att det är fränt! Just vad för bil spelade egentligen ingen roll. Jag ville ha en gammal bil utan massa krånglig elektronik, som även har gott om utrymme under huven. Då blev det en Volkswagen vento 1995 års modell. Perfekt bil att sätta en turbo på. Denna bil var i bra skick och den hade gått 9000 mil när jag köpte denna 2021. Turbon blir en td04h13c ( tror det är 940 turbo? ) ,då jag hade denna hemma på hyllan.
Volvo 960 limousine extra lång
tillsnyggning och förbättring! kommer säkert mer :D
Chevrolet 63 custom långtid projekt
Långtid projekt som ska få tillbaka sin glans från 80 talet
Renovering av Mustang HT -67
Mustang HT -67 som skall renoveras och bygga om efter min smak =)
Saab 9-5 2.3t -98 renovering
Nästa steg, 3" avgas! få ner bilen på vägen.. känns som man kör en lyftkran så jävla hög som den är!
Saab 9-5 2011, sista Saaben. Från basic till lyxvagn!
Finpyssel med 9-5:an, häng med!
Projekt "Northern Sky" - Tjejbygge
Börjar med ett nytt projekt då jag har sålt Dark Angel. Vill ju ha något nytt att göra i vinter så bara skaffa en annan bil och sätta igång. Denna gången blev det en V70N Ocean Race -02 som jag ska försöka göra till "min".
Toyota GR Supra A90
Hello välkomna till mitt Supra Projekt som jag kommer lägga upp lite va som Händer när möjlighets ges. lägger ut de mesta på Min youtube! men tänkte att jag kör en sidan av projekt här med för er som vill! är dyslektiker kan jag Säga redan så ni har redan blivit varnade nu om nått ser skumt ut i min skrivning;) Men Här har vi min Toyota Gr Supra A90 1/100Th Edition Gt4 utgåva. Personligen så vart jag inte alls Intresserad av denna modellen när den kom ut! men nu sitter jag här efter ett par år och äger bilen jag inte trodde jag skulle äga om jag ska vara ärlig!
Volvo 242 M5 v10.
Tänkte bygga ihop en driftsäker och rolig bil för ban dagar och drifting.
Renovera och bygga om en vw Jetta från 86
Ska renovera denna pärlan, byta motor, byta en del grejjor som inte funkar ordentligt, ny lack, sänka den, styla, nya fälgar m.m
VW 1200 1960 "Lilla grodan"
Få upp bilen från graven. Då den är riktigt sliten och det mesta har slutat fungera.
Breesladds: volvo 244 GL blir TURBO - bilen som ALDRIG kommer bli 100% klar,Rasat lite grejer 20141020- bara på det igen
Köpte mig en volvo 244 -88 år 2005 då jag behövde en bil fast att jag ej direk hade någon kärlek för just 240 modellen men började gilla bilen mer och mer med tiden samtidigt som jag kom fram till att 240in var den sämsta byggda bilen någonsin men just denna 244an kommer jag aldrig göra mig av med, blev lite så fix med den dom första åren som ett rullande projekt som jag körde med året runt men år 2009 bestämde jag mig för att sluta köra med den på vintern och bara på sommaren :) och så har det varit fram till 2010 på hösten när jag blev av med körkortet pga fortkörning med just denna jävla bilen som jag hat älskar och nu har den stått sedan 2010 och du började jag på ett motorbyte från en B230F till en B230FT som jag fick tag på billigt och på den vägen är det men den har ej hunnit bli klar då man ej kunde ta sig till garaget utan körkort men siktar på att ha den körklar till sommaren 2013 så man kan byggavidare sedan
16v turbo bygge i a-traktor
Denhär tråden är vägen till hur jag byggde mitt första bygge och svergies mest trimmade epa på 407whp och 525nm som är klar och körd en säsong dock en väldigt ouppdaterad tråd som jag tillslut tog tag i och gjorde färdig då jag har nya planer under vintern på projekt! Finns mycket videos och bilder på min instagram @kaalleforsberg
Caddy Mk1 -88 Turbodiesel Westmoreland
Syftet med denna bil är att få en frän pendlarbil med turbodieselmotor i!
Volvo 142 - Turbo Bygge
Ett litet motor bygge till 142'an. B20 Tuurbo! :D
Bmw e34 pickup projekt
Bmw e34 pickup får bur, nytt flak och massa annat.
Toyota Supra mkiv - Drömbilen som blev verklighet!
En liten projekt tråd om min Supra. Mest för min egen skull så jag ska kunna gå tillbaka och se vad vi har hittat på :) Målet är att ha en snygg och rolig sommarbil. Inga stora ändringar är planerade utan bara lite förfining av bilen.
Maattheew´s Volvo 945 LTT -96
Syftet med detta projekt är att göra en fin bil tillsammans med min far, inget över seriöst och inte "bonnigt" lite av det vanliga, rostfritt, classiclack, vinge v90 handtag tona sänka fina fälgar etc:) små saker som gör stor skillnad :) Följ gärna projektet och ge kommentarer :)
Kadett C, Med V8 för bankörning.
En idé för många gånger med sig att saker behöver byggas om. Men sällan ser man helheten vid första anblick.. Vem kunde tro att ett enkelt motorbyte skulle dra med sig så fruktansvärt många fler saker för att ens vara genomförbart på ett vettigt sätt...
Nissan Skyline R33 Gts-t Motorbygge RB30!!
Skyline R33 GTS-T som kommer att bli RB30/25 !! Satsar på att bli en brutal och välbyggd bil med 700whp ! BILEN ÄR TILL SALU!
Japs-Jens Nissan Skyline R33 GTS-T, 500 hk till Elmia 2013!
Syftet med projektet är att snygga till Skylinen under sommaren och sen gå lös på motorn under vintern. Målet är 500 hk till Elmia 2013!!
Golf mk1 GTi -80 |
ett gött orginalstuk till början med stance, simple but clean :)
Volvo 740 GLT Långtids Projekt
Har en Volvo som rubriken lyder, bilen har gått inom familjen sedan den köptes ny 1989 och kommer aldrig säljas. I denna projekt tråd kommer det finnas allt från service och underhåll till modifiering och uppgradering. Planen är att hålla bilen i ett visuellt originalskick och endast tillägga tidsenliga modifieringar.
Volvo V70 D5 "Projekt X by Totalljud"
En Projekt bil för Totalljud.se
Porsche 911
Nu har jag och min son hittat ytterligare ett kul projekt. Denna Porsche har stått i lada sedan 1993. massor av råttbon och en hel del rost. Bilen har blivit ombyggt till nyare utförande under slutet -80 tal. Planen är att riva ned allt och sedan åtgärda allt som är dåligt. Den kommer bli mera mot orginalstil. men något roligare motor 2,7 med insprutning ca 170 hk.
Ljudbygge Volvo 740 GLE-88
Har alltid haft ett intresse för ljud i bilar så måste testa bygga ett eget ljudbygge.
Volvo V40 2.0T [2013-04-21]
V40:n införskaffades som tilltänkt pendlarbil men med planer på att bygga om den lite. Nu är målet att den ska vara en fungerande familjebil men ändå inte helt orginal. Får se vad som händer framöver
Badass caddy mk1 bygge..
Caddy mk1 projekt,berg cup kit breddning.. Utgångsobjektet är en caddy mk1 -87 Drar igång en tråd och ser om det finns nåt intresse för renoveringen av den. Har kommit en bit på vägen redan,men mycket kvar att göra än.

