Populära projekt
Dodge Charger 1970 440 BigBlock
Modifieringar
Volvo 744 1988 - Projekt fd 944-projekt
944LTT i grunden där effekten minst ska dubblas och kunna bränna däck samtidigt som den är någorlunda fin att kolla på. Har bytta kaross så blev en 744 från -88 med taklucka istället. Haft tanken länge att jag varit mer sugen på en 744 eftersom allt blir så mycket enklare om jag ska köra på gatan någorlunda lagligt. Samt skattebefriad och besiktning varannat år är helt klart värt en hel del. Och taklucka...
Renovering av en Cadillac 47:a!
Hejsan! håller på med en renovering av en cadillac 47:a! den skall bli i toppskick på insidan och patina look på utsidan:)
Nissan S14 400sx 1UZ-FE Turbo
Drift bilen :)
"Röda faran" S60 -05 (Dotterns förstabil)
Meningen är att bruka, vårda och förfina bilen frammöver.
Volvo 740 Turbo
Första projekt för att lära sig lite mer
Cheva silverado 1500 -05
då va de väl dags att skapa en projekt tråd om z71'an då. idéer o allt flödar om vad man vill göra med den men till en början lkommer de bli de mer basic grejerna, lättare höjning, ljudbygge, ljus o sånt där..
Volvo S60 T5 under ständiga förändringar
Köpte bilen sommaren 2011 och ville göra något med den under vintern. Först var tanken att bygga motormässigt i den och princip vara helt original utanpå. Fast det är klart att det blev tvärt om :) Tyck gärna till & ta er gärna en titt på mina bilder!
BMW E39 pickup (skolprojekt)
Hej, Vi går på svalöfs gymnasium och håller på med ett projekt där vi bygger om en bmw e39 till pickup.
Bmw E36 Turbo
BMW E36 M50 Turbo Drifting projekt
Golf mk2 1.6td renovering m.m
Här kommer jag lägga upp min insats i att göra ett tappert försök med att pula ihop en redig och bastant golf.
Mitsubishi evo 8
allt jag gör med min evo !!
Volvo Amazon grill bygge
Tjenare! Nu va det dax å ta tag i den gammle amazonen. Den skulle egentligen skickats på skrot eftersom den var så röten. Men jag ville hellre göra något kul av den, så jag fick iden av att bygga en fräck grill av den :)
VR6 3.2 Scirocco
Bruksbil som blev en sommarprinsessa, ska nu få nytt hjärta och armar? Planen är att transplantera hela drivlinan från en Golf R32 Mk5 in i denna skönhet.
Volvo 850 T5 Ljudbygge med mera!
tjena! Här är min projekt tråd på min första bil , ska försöka uppdatera så mycket som möjligt! ska bygga billjud och göra den så fin jag kan! Info om bilen Bilen är svensksåld " 2.3l motor " och är från -94 och är 99% rostfri ! sitter bsr steg 3 enligt förra ägaren i den ! även annat avgassystem med dubbla pipor bak Helskinn inredning som är väldigt bra skick inga hål,revor eller så ¨prenumerera gärna och kommentera med tips eller annat :)
Volvo 145 express-72
Tänkte skapa detta projekt för att hålla koll på vad jag fixar och inte?. Tanken är i alla fall att fräscha till honom, ny lack och annat smått och gott
Yaris getting stanced and slammed.
Min Toyota Yaris -99 som ska få nytt stuk och förhoppningsvis bli en fet Yaris, skeptisk på om det går.
"Projekt 180 grader" - Grenrörsbyggnation från scratch
Jag bygger 180-graders pulsuppdelade rostfria grenrör till min Hot Rod... för att jag kan!
Opel commodore B GS/E 1973
Hej! jag har precis köpt en opel commodore GS/E från 1973 som jag tänkte ha litet projekt. Lite om bilen: Bilen blev trimmad av nån av ägarna som bilen haft då det sitter trimkam och enem topp med större ventiler, portad och planad. blev hittades på blocket och jag stack och titta på den... såg helt okej ut och i bruksskick men bilen hade ställts av 2003 och aldrig blivit startad igen tills från nån månad sen. jag köper bilen och kör hem den MEN den poffar och smäller... dör vid varje korsning. jag ringer säljaren som sålt bilen till mig när jag kommer hem och berättar att bilen är hemma hos mig och det gick bra men den poffar och smäller men de får man ju ta när bilen sått i nästan 16 år... Jag ska göra den lite finare men det återstår och ser vad som finns och göra.. men först blir det att byta bränsle filter och stift. resten i tändväg ska vara nytt..
SmartWagon
Vi startar ett vinterprojekt med utgångsobjekt, Smart fortwo-99. En motor från en VW Polo Gti-08 blir drivlinan i projektet. 150hk orginalhästar med en planerad totalvikt på bilen på ca 600kg borde funka ( nej det gör det inte har vi kommit på, 225hk siktar vi på istället). Vi utgår från orginal vaggan från Smarten och försöker att låta det yttre på bilen vara intakt. Fjäderben från polon får bli den nya fjädringen bak. Orginalkylaren från Polon är planerad att placeras ovanför motorn där bakrutan sitter med luftintag via gälar på sidorna där sidorutorna sitter. Startar projekttråden idag och uppdaterar löpande framöver.
Total renovering av min Golf mk2 har nu börjat !
Ta gärna en kik in på mitt projekt. ställ frågor om projektet om ni vill och har några kom gärna med åsikter och förslag om vad som kan bli bättre ;)
Mazda Mx5 Miata Vardagsbuus!
En Miatas väg mot snabbare och snyggare banbil som fortfarande används i trafik dagligen!
Saab 93A de luxe 1956 renovering!
Hej Nu har jag köpt mig en till Saab tvåtaktare, men inte vilken som helst utan första årsmodellen av Saab 93 med splittruta och självmordörrarna :-D Så denna tråd kommer handla om renovering av den, Målen jag har är.. Först få den att starta och laga all rost och montera ihop bakändan på bilen m.m och besikta den, så de kommer handla mkt och plåt arbeten. Andra målet (kanske vintern 17/18) plocka isär allt och lacka och göra den till en riktig pärla :-D
Ford Sierra 2,9 V6, Turbokonvertering!
Få en hyffsad lekbil!
Audi S4 B6 - "Murdered out"
Från originalbil till potentiell blickfångare med temat "Murdered out"
Mazda MX-5 NA - uppfräschning
Från början skulle jag bara köpa glass. Nu bygger jag någon form av tracktoy och det blir säkert turbo eller liknande i framtiden.
Projekt "Mean Hillbilly" Att få liv i en Chevrolet Pickup 1949 samt att bygga om den!
Folk frågar mig ofta massor av frågor på dom bilarna jag bygger så nu tänkte jag starta en tråd på mitt nya projekt " Mean Hillbilly" Det handlar om en Chevrolet Pickup från 1949 som jag hittade i Cal där den stått stilla sedan -73. Jag fastnade direkt för lacken på den wink så den kommer att få behålla sin härliga lack. Tanken med bygget är att få en as låg, snabb pickup att köra saker med big_smile. Så första sakerna som ska göras är att få liv i motorn samt fixa bromsarna.
En samlad tråd med Supra projekt!
Samlad tråd med flera olika Supror från Borlänge. Vi har kommit överens om att istället föra flera olika projekt trådar så kommer vi att göra en stor där vi alla går in och uppdaterar om vad som händer med våra bilar :)
Golf R Den borde funka bra på bana. SÅLD
Tillbaka hos VW. Golf R borde funka bra på bana. Nyare bil som inte kräver så mkt skruvande.
Audi A4 1.8TQ Banbygge
Banbygge
Bröderna Bergs Bmw turbo !
Bmw e36 perfekta gatubilen (Turbo)
Evo 3 GSR Bygge från "grunden"
Köpte en tömd evo 3 kaross med massa delar och tänkte skapa en rå bil från grunden
BMW E46 Coupe 330Ci Turbo
BMW E46 coupe 330i Turbo
Volvo 245 (1975) 16v Turbo Reggad
En Volvo 245 från 1975 inväntar ny spis, en turbokonverterad B234F på E85! Eller blir det en T6?
740 t5 gatbil
740 t5,bilen ska köras på gatan, ev drifting i framtiden! Den som lever får se, välkomna! :D
Seat Leon Cupra -09
Ett försök till en rolig bruksbil som inte ska göra bort sig varken på bana lr 201m.
Volvo 780 Bertone Tdic
Renovering
VW Bubbla 1960 Projekt
har en bubbla, som skall taksänkas, breddas, byte till ragtop, installera split rutan, samt renoveras och lite annat smått
Bmw e39 turbo + renovering
En tråd om turbobygge samt renovering och uppgradering av vissa komponenter för att lira med mer hk. Bilen i sig är en bmw e39 imola röd -96 Tanken är att få bilen riktigt fin och effektmålet jag har är ca 500-600hk
URquattro med Alublock
Renovering av en ovanlig Audi GV Aluminiummotor från 1983. Tanken är att den ska återgå till "nyskick". Motorn kommer från en URQuattro och är på 200Hk. Den har bara gått ca 2500mil men har stått still i 34år. Skillnaden i vikt mellan ett vanligt gjutjärnsblock och detta aluminium är hela 34Kg!!! (57kg vs 23kg).
Mercedes Benz w123 lang/lång 300d 6a -85 renoveras
Sommarbil som fixas upp lite över vintern när man ändå inte har något speciellt för sig :)
Hasselströms E30. Från gubbbil till trackday.. HJÄLP med färgtips!!
Projekttråden startades för över fyra år sedan, men sen har miljoner andra projekt kommit imellan... Nu är det dock daxs att ta tag i skiten igen! Motorn står kvar på golvet och karossen sitter nu i en hemmabyggd snurrbar vagga, smidigt! Har beställt plåtdelar och tanken är först o främst att karossen ska bli totalt rostfri! Den ska blästras, lackas i, under och utanpå. Sen får jag se hur det slutar:) Hoppas att det låter lite intressant iaf!
Motorbyte från b230f till b230fk (frågor längs vägen)
Vill ha lite svar så man är förberedd
Renovering av mitsubishi lancer glxi :) långtidsprojekt...
Ny start nya krafter dags för lancer and få en genomgång å stor renovering påbörjas i det lilla garaget :) häng med ..
760 m50b25 turbo
Bygga turbo fort som satan för att kunna dra fredde i hans e34 turbo nu i sommar ;)
Volvo 760 Renovering/Motorrenovering
Vinterrenovering av min Volvo 760
BMW M235 M///Performance
En BMW förtjänar lite konfektyr =) Enjoy.
Toyota supra mk4 singelturbo
Ett projekt på min mk4 supra. Kommer uppdateras vad som kommer hända med bilen!

