3067
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

1 010 Inlägg
31 december 2008
toppen! smile

låter smart..med en schysst plugg kan du ju göra hur många du vill smile

KD
2 januari 2009
Helt otroligt, du framstår som överambitiös rakt igenom (vilket du måste vara för att orka med detta).
Så läser jar att du tänker behålla 5"arna utan skruv.
Om det skulle visa sig at den här karten blir europas snabbaste har man inte många hästar i stallet ifall man kör på dom däcken och de fälgarna. (När den desssutom väger som en saab 9-5).
Och om den ska stå på utställningar och låtsas se snabb ut så är väl 6" bättre, för det ska ju vara modernt med stora fälgar har jag hört ^^.

Herregud säger jag bara.

Projektet spårar ur, åt fel håll.

Lycka till med trailer queenen.

Team Kränghäng
657 Inlägg
2 januari 2009
Fan så råå..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

434 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
KD skrev:
Helt otroligt, du framstår som överambitiös rakt igenom (vilket du måste vara för att orka med detta).
Om det skulle visa sig at den här karten blir europas snabbaste har man inte många hästar i stallet ifall man kör på dom däcken och de fälgarna. (När den desssutom väger som en saab 9-5).
Och om den ska stå på utställningar och låtsas se snabb ut så är väl 6" bättre, för det ska ju vara modernt med stora fälgar har jag hört ^^.

Herregud säger jag bara.

Jag har pratat med Pvpkart i Danmark och dom kommer skicka 6 " fälgar och däck och bistå med bra priser till sommaren,
jag kommer endast ha dessa 5" nu under tiden för att kunna rulla runt den i garaget.

du behöver inte anklaga mig för att inte ha "många hästar i stallet" rätt onödigt...

369 Inlägg
2 januari 2009
KD skrev:

Herregud säger jag bara.

Ge hellre fan i att kommentera istället för att hålla på o lipa och klanka ner på andra, fjolligt roll

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
2 januari 2009
_Robbzon_ skrev:
KD skrev:

Herregud säger jag bara.

Ge hellre fan i att kommentera istället för att hålla på o lipa och klanka ner på andra, fjolligt roll

Är det inte bra att folk kommenterar saker gällande säkerhet?

Bygger rolig bil. :)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
3 januari 2009
Torlejf skrev:
_Robbzon_ skrev:
KD skrev:

Herregud säger jag bara.

Är det inte bra att folk kommenterar saker gällande säkerhet?

Men trailer queen var lite att ta i smile

Men lycka till med karten, börjar arta sig smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

KD
3 januari 2009
Bra att du får på rätt däck på den.
Vore ju synd om den hamnade i räcket det första som hände, det var det jag ville påpeka.

Med så mycket pengar och tid nedlagt på en kart som du inte ens får köra med så vore det ju synd om den inte fick stå och glänsa under spotlightsen.

Förlåt att jag bara är ärlig i mina kommentarer, rår inte för att 95% av de som läser denna tråd får bånge av ett bygge som detta bara för att det handlar om stor motor och liten bil.
Hoppas verkligen att bygget går bra och att du får köra den tillsammans på bana med en vanlig långsam superkart.

434 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
KD skrev:
Bra att du får på rätt däck på den.
Vore ju synd om den hamnade i räcket det första som hände, det var det jag ville påpeka.

Med så mycket pengar och tid nedlagt på en kart som du inte ens får köra med så vore det ju synd om den inte fick stå och glänsa under spotlightsen.

Förlåt att jag bara är ärlig i mina kommentarer, rår inte för att 95% av de som läser denna tråd får bånge av ett bygge som detta bara för att det handlar om stor motor och liten bil.
Hoppas verkligen att bygget går bra och att du får köra den tillsammans på bana med en vanlig långsam superkart.

Haha:) de e klart man får kommentera...

Jag tror nog en "vanlig" superkart är snabbare.

Jag bygger den extremaste , det är det som är tanken, att få en väl fungerande riktigt extrem kart.
som är välbyggd.

Och ja det ska på andra däck

434 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Har beställt ett snapoff nav, ratten som sitter på skall moddas till navet.

De blev ett d2 då Street performance var min sponsor under Supra bygget, så jag får definitivt bäst priser där.

http://i44.tinypic.com/24l0ok4.jpg

434 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Det går framåt med karossen,

Jag klurar dock på en grej, byggskum tål det verkligen polyestret? jag tvivlar på det.

Hur skall man enklast göra där? ska man täcka det med någonting sen? innan man plastar sista lagret?.

Hmm...

Skall lämna iväg det till en kille som skall hjälpa mig och göra det sista sen, mitt garage är inte riktigt utrustat för att stå o slipa glasfiber ibig_smile

Kärnkraftstomte
776 Inlägg
5 januari 2009
Är rätt säker på att fogskum tål både polyester och epoxy.
Jag skulle nog spraya ytan med sprutspackel och sen slipa noga.
Senast redigerat av MagnumR (5 januari 2009)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 januari 2009
Onlyrobin skrev:

Jag klurar dock på en grej, byggskum tål det verkligen polyestret? jag tvivlar på det.

Hur skall man enklast göra där? ska man täcka det med någonting sen? innan man plastar sista lagret?.

Hmm...

Skall lämna iväg det till en kille som skall hjälpa mig och göra det sista sen, mitt garage är inte riktigt utrustat för att stå o slipa glasfiber ibig_smile

Fogskum tål polyester. (iallafall biltemas fogskum)
Vad är det för utrustning för att slipa glasfiber som jag missat? Mitt vardagsrum dög, men jag fick städa noga efter... roll
Senast redigerat av sirmiro (6 januari 2009)

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2009
jaa skulle gärna sponsra dig... Men "finanskrisen" har satt stop för mina små företags planer hmm 

Grymt bygge iaf!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

46 Inlägg
6 januari 2009
fan va nice.. det börjar ju arta sig riktigt fint...

har du kollat vart du får köra med den i sommar... om du hinner klart till dess? eller blir det till o köra på stora parkeringar o hoppas att polisen har annat o göra just den kvällen du ska köra?

mvh robb

You are so far behind you´re think your first...

434 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Hej alla!smile

Jag har inte börjat kolla runt ännu, min plan är att ha karten färdig före semestern (Juli)

Jag hoppas verkligen att jag får köra den med dispens på en dag på strippen,
har lite andra körningar som jag säkerligen får köra.

Jag har snackat med en "vän" som är riktigt duktig p åatt gjuta i glasfiber och han tar på sig jobbet för en vettig peng, då får jag en kaross som är riktigt fin,

kommer bli riktigt coolt då man har fått designa sin egen kaross:)

Ang bidragen jag har frågat om så är det absolut INTE något som är ett måste, känner man för att sponsra projektet så är jag väldigt tacksam,

Jag var för övrigt på biltema och köpte polyester och fiberduk, kör igång på allvar i veckan:)

KHRacing
6 januari 2009
KD skrev:

Herregud säger jag bara.

Sedan har väl en Superkart just 6" fälgar o inte 5" ?

434 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
KD skrev:

Herregud säger jag bara.

Sedan har väl en Superkart just 6" fälgar o inte 5" ?

Han skrev väl det? jag är medveten om att dom har 6", jag kommer byta till det närmare sommaren,
har pratat med pvpkart i Danmark,

434 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Onlyrobin skrev:

Hmm...

Vad är det för utrustning för att slipa glasfiber som jag missat? Mitt vardagsrum dög, men jag fick städa noga efter... roll

Haha:) jag har en far som är lite petig med det.

Jag gjorde ett jätte stort kaross jobb för några år sedan på ett projekt jag hade, det låg ja 1 cm med damm i hela garagetm vi höll aldrig på att få bort det:)

Jag funderar på att snickra ihop ett provisoriskt lackbås så man kan härja fritt

Kanon..
1 473 Inlägg
6 januari 2009
Onlyrobin skrev:
sirmiro skrev:
Onlyrobin skrev:

Hmm...

Haha:) jag har en far som är lite petig med det.

Jag gjorde ett jätte stort kaross jobb för några år sedan på ett projekt jag hade, det låg ja 1 cm med damm i hela garagetm vi höll aldrig på att få bort det:)

Jag funderar på att snickra ihop ett provisoriskt lackbås så man kan härja fritt

Ett partytält från rusta för ett par hundra o lite gaffatejp så är man hemma.

Sök