Populära projekt
In memory of Grandpa|Passat 35i b3 CL goes GT! VR6 swap done///
Syftet med detta projekt är att jag vill skapa den fetaste Passaten och att folk ska få upp ögonen för denna modell då den börjar bli riktigt ovanlig, dom är skit fula men gör man rätt och har rätt grejer så är det en underbar och verkligen unik bil! och så bygger jag den i minne av min Farfar som ägde denna passat när jag va liten och växt upp med den, kort efter jag tog över bilen gick Farfar bort i cancer.
Hannies Golf Mk5 -04 goes R32.
Projekttråden som uppdateras allt eftersom min bil uppdateras. Kolla in checklistan vad som ska göras ;) Siktet är inställt på BugRun, ses där!
Beach Buggy -62
Sådärja! Nu är projektet inhandlat som är ett stycke Beach Buggy från -62. Tanken är att fräscha upp den och glida runt lite i sommar. Den är obesiktigad och har väldigt risig inredning men det ska det bli ändring på. Följ gärna projektet och kom med idéer och kommentarer! :D
Mazda Mx6 >>Charley<< Total Makeover
Det är dags för bilen att få en rejäl makeover igen. Eller bilen, det är två bilar som ska bli en. Mycket som ska göra, väldigt mycket faktiskt. Men med en klar skiss i huvudet och ett jävlar anamma så kommer detta gå kalas, samt lite hjälp från farsgubben såklart! Projektet kommer vara halvöppet, allt kommer inte redovisas, vad som kommer eller inte kommer visas vet jag inte, det visar sig väl ;) Den enda stora hemligheten är vilken lack bilen ska få, tror i alla fall att det kommer bli ganska så vasst!
Audi S4 B5 Dubbelturbo
Vintern 2012-2013, stor service av motor1.1 . Byta av diverse slitna delar och stor uppfräschning. Mycket bilder! Motor 1.1 är rasad. Och motor 2.0 är inköpt. Det är en helsmidd botten med andra toppar och mycket lullull. Följ och kommentera gärna!
Volvo 244 T5 Street Drifter "Sly Fox"
Volvo 245 som ska få sig ett nytt hjärta i form av en T5a! Ska vara en laglig driftbil så vi får se vad dom säger på besiktning sen!
Honda CRX projekt!
Tjena allihopa! jag håller på att snygga till min Honda CRX dohc 124hk 89:a! bilen införskaffades i augusti 2011 och då var den rätt risig! men ska fixa till den med lite nya saker osv! renovera motorn med nya packningar :) och givetvis lackas om :) en liten allmän uppfräshning :)
BMW e30 Touring - Daily driver
Uppfräschning och Stance/tyskstuk av en bmw e30 touring -90
BMW Hellaflush E30 Touring.
Dax att åka lågt! Kommer bli ett hellaflush stuk på bilen med en egen touch. (lät som ett jävla recept haha) Ska försöka vara klar med bilen tills första "BIMMERS OF SWEDEN" träffen i maj.
Volvo 142 De luxe 1974.Uppdatering 12/7-20 tillbaka på vägen efter 20 år
Renovering av vår volvo 142 dl 1974 av mig och namcon vart inom familjen i nu 3 genrationer
VW T3 dubbelhytt. Ett ”rullande” projekt..
Min rullande renovering av en VW T3 dubbelhytt.
Bmw 323i "m50b28 turbo"
Bygga en snabb bil som kan brukas varje dag som brukis. Den ska vara snabb både på rak väg och i kurvorna är det tänkt.
Saab 900 RWD Track Build
#1 Jag och mina kompanjoner från Team DikesDräparna har kommit över en Saab 900 RWD kaross! Tidigare i livet har den gått på strippen och vart riktigt snabb, nu ska den få nytt liv och målet är att köra långlopp! Fort som f#n ska den gå! Detta projekt är inget vi slänger ihop på en helg, utan tid kommer krävas, pannor kommer rynkas och hår kommer slitas. Vi har absolut inte några överlägsna förutsättningar eller resurser för detta. Vi jobbar heltid och har inte mycket pengar att lägga på dyra delar, så vi kommer behöva jobba smart och långt utanför boxen!! Jag hoppas ni som läser denna tråd kommer att gilla det vi försöka göra, samt att ni är tålmodiga med att detta kommer bli ganska utdraget. Väl mött och ses i kommentarsfältet!!!
Marqus e30 Touring M-tech 2 -89 (5 bult) Corvette fälgarna på 14/05
Bygger om en turksstylad e30 till ett fett orginal stuk!
Motorn till min frontmotordragster, byggs från scratch till Dragracing
Här bygger jag min dragster maskin, och utgår från ett 4bultat 010 block, med största mussetopparna osv. här läggs en del pengar faktist hehe Motorn blir försedd med ett mycket tidigt hilborn sprut mm godis!
JM-Racing: Volvo 745 Turbo "The Dragon Guardian"
Volvo 745 Turbo "The Dragon Guardian", även min s.k förstabil. Införskaffad Oktober 2011, och här nedanför följer det mesta som är gjort i min ägo med den, fattas givetvis lite då projekttråden varit död i nästan ett år, hehe.
Renovering av 142:a
Mitt syfte med denna renoveringen är att få ihop en fin första bil. och för att förra ägaren ville skrota den men jag tog hand om den istället. så nu ska den piffas till och bli riktigt fin så den kommer ut på vägen igen :)
Köpte en Toyota supra mkiv men det blev inte som ja tänkt mig men bara börja om igen
Tänkte bygga om den lite byta fälgar mm mmmm mm
Vovlo Amazon projekt.
Ska bli en fet Amazon är tanken=) Sänkning. 19 tums fälgar. uppfrächning.
Volvo 744 GLT -90 Ljudbygge/totalfix
Syftet är att spela högt och rent samtidigt som bilen i sig ska få sig en ordentligt lyft. Hoppas även att tråden kan inspirera någon samtidigt som den ger mig själv lite motivering!
Projekt 940 LTT -95
Bilen har rullat i den blåa versionen i några år så det är dax att uppdatera bilen med ny lack och nya delar. Motorn ses även över med nya delar och ny lack m.m Har skaffat mig två sponsorer Do88.se som bidrar med rör,slang och måttanpassad Ic. TTR Racing fixar motorarbetet m.m
Passat 1.8T Ljud/stance
!OBS! LJUDBYGGET STÅR STILL !OBS! Tjena, detta bygge var till br 2015 dock hann jag inte klart med allt jag skulle göra då bilen jag hade som bruksbil innan rasade ju som många vet när jag skulle hämta denna bil. Nu kommer detta att vara ett LJUD/Stance projekt,precis som innan men ingen tidsgräns men ljudet kommer att ta sin lilla tid, Följ gärna, Kommentera o komm med ideer o dylikt. tack för mig
Bmw 325i Project stance/race
Då drar vi igång ett projekt för min E90! Målet är ett stance/race stuk på den men fortfarande håla de cleant och snyggt :) Lägg gärna en prem och kommentera förslag för vad du tycker jag ska göra!
Fredriks Drifting, Nissan S13!
2016 ska de köras hårt kan man ju säga....;)
BlueScreen's Laser V70R -00
Planen är att fixa awd som är kass och annars fräscha upp den lite mer. Finns lite rost som ska väck. Färgsprutan kommer säkerligen som vanligt åka fram och göra mer jobb än vad som först var tänkt..!
745 b6254 turbo bygge
242 DL - 75 b6254 turbo sleeper. tanken är lite dragrace, samt drift. för väg regg Får se vad de duger till.
Mb 560sl -86
MB 560SL -86, skall behållas så original som det går, eller åtminstone så modifieringar är lätta att återställa. Hjul/fjädring skall däremot ändras, för hög, för mjuk, väghållning som en buss...
Peugeot 306 GTI
En Peugeot 306 GTI -00 köptes hösten 2010. Jag hade länge tittat efter en bil med mycket potential för bana/sport. 306 GTI var ju ett bra val och så dök det upp en på Peugeot Sport Club's forums köp&sälj-avdelning som pga lite plastskador låg helt rätt i pris. Jag åkte och log i några veckor innan den ställdes in i garage (vinterförvaring) Till en början småuppgraderingar som lättning, vidare till stolar och ratt, väghållning, motor,... Vart detta slutar vet man aldrig. Tanken är att jag ska komma iväg och leka lite med er andra likasinnade på banträffar och lite race (rakt fram i 201 eller 405m) med den här bilen.
Totalrenovering av De Tomaso Pantera GTS 1972
Köpte den och körde några år i slutet av nittiotalet men den blev så dålig till sist att jag ställde undan den. Nu är det fullt ös på rostlagningen och bilen är rensad och sitter i en snurra. 20160303 :Rostlagningen är klar och karossen är hos lackeraren. Kanske den är lackad i Maj? 20191123 : Hemma från lackeraren, håller på att summera vilka delar som skall inhandlas vid en resa till USA i slutet på Januari 2020.
Prestandabygge utav Audi A3 1.8ts Quattro
MASSIV BILDUPDATE, BOTTENDELEN IHOP!
Volvo 945 MÅL 500hk
Tja! Jag har fått för mig att bygga bil nu. Så vi börjar med motorn (b230fk), jag har valt att senare att ha den i en Volvo 7/945a. Målet är som sagt 500hk. Här kommer jag lägga upp bilder som kommer uppdateras minst en gång i månaden iallafall. Skulle va jätte kul om ni vill följa mitt projekt som kommer pågå över vintern. Tanken är att bilen ska vara mappad/bänkad och rullar på vägarna till sommaren.
Jakten på nytändning - Mercedes 230E 1985
Min f.d. vardagsbil, en Mercedes 230E -85, skall få en uppfräschning och bli helgdags/finvädersbil.
Ford Mustang HT -67 "Hellre ökänd än okänd"
En Ford Mustang -67 i El Paso , Texas dök upp på e-Bay. En daily driver med frisk kaross men lite slitet chassi och drivlina. En budgivning senare var den min. Såååå långt bort men ändå så nära. På den vägen är det....
Renovering av TD04H-13C
renovering av TD04H-13C
Vårprojekt styling Saab 9-3 SS 2004
Ett försök att strömlinjeforma en Saab 9-3 SS till vad den skulle varit redan från fabrik. Arbete pågår...
Opel Kadett city v8
Håller på att bygga en Billig, rolig busbil av enkla medel, destår av en Opel kadett city -76 med m60b30 och zf låda och volvo 1031 axel. kommentera gärna vad ni tycker å tänker.
BamZes Volvo 850R - Renovering och förfining Version 2!
Tänkte de var dags och dra igång Version 2 av röd 850R...
Volkswagen typ1 1300 Bubbla "Herbie"
Håller på förverkliga drömmen om att ha en fin bubbla
BMW M3 E36 -98 Reparation och ev manuellkonvertering
En trasig M3 som stått avställd i ett garage i ca 10 år. Den skall få lite reparation och uppfräschning.
Jetta mk1 TX ljudbil
Då jag ska behålla bilen under mina studier får det blir en projektttråd av detta. det är inga stora saker som ska göras, men nya lameller, ordentligt billjud och lite uppfräschning bla stötfångare, avgassystem, extraljus och lite elgrejer blir det iallafall
Volvo S60 2,5T skall hållas clean och snygg !
vovlo s60 hålla cleant stuk !
BMW 520d F11, black on black
Svart bil blir svartare och snabbare :)
Fabbes volvo 854
Tjena heter Fabbe är 18 från Stockholm. Och ska lägga upp lite bilder på min första bil som även är skolprojekt så kan bli lite väl små updates och noggrant då det ska underlätta för mig när jag redovisar det hela ivår! Historia 850:n har varit i mina föräldrars ägo sedan 2003 och är av årsmodell 1996 och gått drygt 20600 mil för stunden. Förra hösten så började bilen krångla enligt farsan sa att det inte gick att köra med den var bara att skrota den ingen ide att försöka lämna in mm. Så bilen ställdes av och användes inte förän tills i sommras då jag började pilla på den. Började felsöka bilen och märkte då när jag lagat punkan att bilen gick att köra bra men tomgången var helt värdelös vilket resulterade att hela bilen bara vibrerade. Började med att göra rent tomgångsmotorn med lite 5-56 och en tandborste samt pillade på gasvajern och whips så funkade den bra igen. Besiktade bilen och blev blankt papper så då blev föräldrarna riktigt glada och slutade med att jag fick de
Ratlook/stance Passat 3B
Ratlook/stance passat
Nissan gtr r35
Här kan ni följa mitt nya projekt med nissan bilen. Kommer bygga en hel del i kolfiber. Samt trimma vidare på motorn. Men mycket kommer hända med utseendet.
Moistyracings Audi S2 Coupé Goes Bad Boy *Soppasystem draget*
Helt nybyggd topp med alla packningar och givare bytta. Bottendel redan byggd av tidigare ägare. Siktar att få mellan 600-800hk i bilen.
Skyline R32 GTR Motorbygge
Ett bygge som spårade ur lite, va bara meningen att byta vevaxel och lager efter ett haveri.
Motorrenovering/timning samt front byte. Volvo 940-96
Planerna tickade igång efter jag krockade bilen -11 , alltid vart sugen att klämma ut lite mer kräm, får bilen mer stilren och byta front. Detta blev ett hobby projekt och blev ett långtidsprojekt.

